torsdag 1 oktober 2009

Barnkläder till salu!

Efter middagen åkte jag och min vapendragare Anna på en liten barnloppis här i Bålsta, shoppade ett par överdragsbyxor som ser helt oanvända ut för 30:-, kalasbra! Hittade även en munkjacka utan ärm där orginalprislappen satt kvar, denna för 40:-, kap! Det går ju åt lite ytterkläder nu, det är bra att ha en uppsättning overall/fodrade regnkläder minst, var åt dem på dagis och varsin uppsättning hemma. Fingervantar har vi handlat 6 par, 2 par var på dagis ett par var hemma, tunna tumvantar, ett par var på dagis och ett par var hemma, tjocka vintäta vantar, likaså...osv...
Pojkarnas urvuxna kläder jag lagt ut på blocket, inte en endaste själ har ringt..
5 kartonger uppdelade i storlekar med jättefina barnkläder, intresserad? Hör gärna av dig här! Allt från stl 50-74.



När Peter hämtade fjunen på dagis firades det med tårta, förskolan firade 10 år. De fick varsin ballong. Lycka. Milos gick tydligen sönder redan på parkeringen utanför dagis, Tragedi! Bastian ramlade på sin ballong på vår singlade uppfart. Världen gick under även här!
Peter kom in lagom svettig och vi började rota i vild panik i lådorna efter nya ballonger, utan framgång. Står nu på inköpslistan. Mycket viktigt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lägg ut kläderna på Tradera istället, där har du garanterat mer framgång!!

Lycka till!

/En annan tvillingmamma som brukar vara inne på din sida och läsa!

Evelina sa...

Tack snälla för tipset!
Jag har inte vågat satt mig in i hur tradera fungerar än, lätt att bli fast har jag hört. Men klart värt ett försök!

Vikkan sa...

Klart du ska lägga ut dem på Tradera!

Det är inte speciellt svårt men det tar ju lite tid och engagemang i anspråk men det kan det vara värt.

Lycka till!
/Vikkan-som är fast i Traderaträsket! ;-)