måndag 16 november 2009

Hur startade Picasso sin karriär?

Jaha, nu börjar det. Julen..om man ska tro handlare "Nu är det jul", Julsmyckade Arlanda, radions största nyhet att musten på glasflaska kan ta slut. Hemska tanke.
Det jag märker det på är att det är alldeles för få dagar kvar till självaste klappafton, almanackan fylls. Födelsedagskalas, helgarbete, middagar, Peters deadlines..Gaaah.

Picasso släng dig i väggen, Milo 21 månader har målat denna..gris?? på dagis.
Den coolaste gris jag sett! Lägg märket till tungan.

Fick nästan tårar i ögonen när jag idag läste mailet från dagis. Lussefirande. Förstår ni, jag och Peter ska för första gången få se VÅRA knyten utstyrslade i tomte, stjärngossedräkt eller pepparkakegubbe framföra sånger med de andra barnen, typ..
Jag som inte vill klä dem i lika kläder, misstänker att jag får välja en pepparkakedräkt eller dyl istället för stjärngosse, pinnen med den lilla stjärnan på kommer säkerligen att komma till användning på alla sätt utom att hålla den rätt upp och still. Det är stort att få gå på lussefirande på dagis!

Vårt dagis, ja jag kallar det så. Är mycket väl medveten att det heter förskola och pedagoger osv. Men det känns lättare, inte så stelt. Nog om mitt författande.
Vårt dagis i allafall är ju så underbara. De har "skaffat" sig ett fadderbarn från filippinerna. En liten pojke på 4 år, barnen..ja med lite hjälp förstås ska få lite inblick i hur det kan se ut på andra ställen än i sverige och den lille pojken får hjälp. Fint tycker jag.

Idag har jag och Milo varit hemma, han har ögoninfektion. Bastian har klarat sig, så han fick tillbringa dagen på dagis. Han och 3 andra på hans avdelning..resten sjuka, många i samma åkomma.
Jag blir hemma i morgon med.Milo är ju hur pigg som helst,bara lite klegg i ögat i morse. Dagis rekomenderar en dag extra vid denna typ av virus. Det blir till att jobba i 180 sedan. Tur att Milo sover så bra (3 timmar) vid lunch, då hinner man beta av lite arbete.
Näpp nu ska jag ta igen lite förlorad tid med min Peter.
Kram

1 kommentar:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Det var verkligen en gris! Fantastiskt! :-)