tisdag 17 november 2009

Piggmasken i vårt hem!

Som om det inte vore nog med att avteckna vackra grisar. Nu har småstjärnorna skulpterat på dagis också. Här en klassisk "tagg-larv" "pigg-mask" eller helt simpelt en "vacker-korv-av-trolldeg-med-tandpetare i-sak". Vajjert!
opartisk som jag är så är ju detta de vackraste taggkorvarna jag sett i hela mitt liv.
Fjunen har nu gått 3 månader på dagis. En fråga jag ställer mig nu, var kommer vi att ställa alla dessa fantastiska taggkorvar och diverse andra lustiga skapelser som kommer att ta vårt hem i besittning? Har man ett rullande schema för figurerna? En grej in, en annan ut? upp med allt till fönsterbrädan går sönder av tyngd? Eller när man måste saxa sig in i kylskåpet för alla picassosar som hänger där under skrämmande fula kylskåpsmagneter som man hittat längst in i skräplådan. Vad gör man då? Allt in i barnens rum kanske? Eller kanske ska jag fota allt och fortsättningsvis endast terrorisera er läsare med taggkorvar..Ääähh, jag vet inte. Vi får väl se var det barkar, men här snackar vi ju dubbel uppsättning av piggmaskar och taggkorvar.

5 kommentarer:

Anders Jacobsson sa...

Det var de vackraste skulpturerna jag sett och då är ändå min hustru konstnär ;)

Evelina sa...

Haha!! Tack!, Du har alltså också insett problematiken av platsbrist på alla vackra ting hon släpar hem då?

Sofia sa...

man sparar allt... man är för sentimental och stolt för att slänga alla teckningar med streck på, snögubbar med näsorna i armhålan, hästen som är brun i luften bredvid och inte på kroppen.
Vi har sparade saker och teckningar överallt, till och med i utrymmet i bilen där reservdäcket ligger...
Noels piggmask är lite brun fläckvis och nog lika fin som dina.
Puss på er

Lina sa...

Min mamma frågade mig häromveckan om hon fick slänga ditt och datt. De va saker jag gjort på dagis/skolan. Och jag är 24 :-)

Evelina sa...

Okej, ni satte ribban, det blir till att hamstra..i alla fall de de fyllt 24.
Kram