söndag 27 december 2009

Hinna i kapp..

Nu under min lilla ledighet försöker jag hinna i kapp, med saker som legat långt ner på priolistan.
Rensa fjunens garderober och lådor från urvuxna kläder. Rensa ut gamla utnötta leksaker och göra plats för de nya. Städa på ställen som inte blivit städade på ett tag. Ringa vänner jag inte talat med på lika länge som ställena inte blivit städade på. Lite makeover på mig själv. Försöka ta vara på pulkavädret som nu råder tillsammans med fjunen. Helt enkelt hinna ikapp.
Låter ju rubbat att säga att man inte hinner en massa saker, det handlar ju bara om prioritering..bla..bla..men då blir det en del saker som man säger "tar det sedan". nu är "sedan".

"Sedan" infinner sig nu under ca 1 timme på dagen, under fjunens lunchlur. De ska vara hemma med mig tom den 7/1, så nu har vi mycket ta-vara-tid att spendera tillsammans!
Peter arbetar dock, men han har någon dag till ledigt, härligt!
Med lite råd från er och egen tankeverksamhet har vi nu möblerat om lite i fjunens vaken/sovtider, för att försöka mota Olle i grind till en ohållbar situation. Nu sover de max 1 h på dagen, samt går och lägger sig 45 min-1 h senare på kvällen, alltså runt ca 20.00.
Det har fungerat hyffsat i 2 dagar, i morse fick vi en underbar sovmorgon till 07.30, vet inte när det hände senast! Skönt!
Det var däremot lite tjorvens när de nu skulle duna in. Bastian har blivit ganska hostig över dagen och det hela slutade med att de kom upp till oss igen, efter tårar och gnäll. Tanka honom med lite hostdämpande och avleda "tråksängen". Det blev en senare läggning idag, vi hoppas på lite längre sovmorgon i morrn..
Näpp, nu tänkte jag återgå till den gamla goda rullen "Bodyguard" som jag inte sett sedan den kom, när det nu var? Vill nog inte veta, då blir det bara ytterligare ett konstaternade på hur snabbt tiden går. Man måste ju hinna i kapp..

Inga kommentarer: