fredag 29 januari 2010

Fredagsjobb och musikskapande

Normalt sett är fredagarna mina jobba-hemifrån-dagar, men eftersom veckan kantats av vårdcentralbesök och vabberi för oss båda så blev denna fredagen arbetsfylld till bredden. Båda fjunen var så pass pigga att de kunde vara på dagis. Andningen är återställd hos Bastian, så skönt!
Peter fick flytta fram sin skrivarsession han skulle haft tidigare i veckan med Mr Tony till i dag samt i morgon.
När jag kom hem med fjunen från dagis satt Tony i soffan och skrev text till något de jobbar med, Bastian har pratat om "Tåååni, min Tåååni"" hela vägen hem, dock kröp en mycket rar blygsamhet fram hos båda så fort vi kom hem. De vågade knappt gå in i vardagsrummet. Trots lirkeri. Det kändes som att kliva in i ett helt annat hem, ett lugnt och sansat hem. Bastian och Milo har väl aldrig varit så lugna och stillsamma som när "Tåååni" satt i soffan. Efter 40 minuter tyckte Milo att han kunde kanske visa "Tåååni" sina "lappilar".. Det räckte med att Tony visade intresse för dessa don och lekte lite, så var o-ordningen återställd till igenkännande nivå, det var vårt hem vi kommit till.

Vid middagen säger Tony med glimten i ögat " jag förstår att ni har att göra" faktum var att det var en av de lugnaste middagarna vi varit med om på väldigt länge, vi var riktigt stolta över hur välartade söner vi hade, som sansat och stillsamt åt tacosen hyffsat i närheten av sina tallrikar..
Musikpladder:
Tony har med en låt i första deltävlingen i melodifestivalen "The savior" som han skrivit med Henrik Janson, artist Anders Ekborg. Hejja, hejja!
Förövrigt har han med låten "You´re out of my life" som också är skriven med ovan Henrik, artisten är Darin. Som om inte det vore nog fick han med låten "Doctor Doctor" artist Elin Lanto som han skrivit med sin flickvän Mirja Breitholtz...Icke att förglömma den han och Peter skrivit , "Headlines" med Alcazar.
Alcazar,Darin och Elin Lanto är i samma deltävling i Göteborg, synd för Tony tycker jag. Men det ska bli grymt kul att få kalasa med både "Tåååni" och hans rara Mirja eftersom jag ska få gå på melodifestival och partaja med Peter! Näpp, nu ligger våra rara fjun och dunar, jag ska gå ner till studion med ett glas vin och "lägga mig i" i "melodifestivalnördarnas" skriveri. Hoppas ni får en härlig helg!

2 kommentarer:

Karin sa...

Duk på bordet! Framsteg :-) Komiskt att uppfattningarna är så olika, man är liksom van med hög ljudnivå och rodderiet! Tony kan gott få ett par trillingar tycker jag. Kram till er! /Karin

Evelina sa...

Haha, den där duken ligger oftare på golvet i en knölig boll, men faktiskt låg den där just när fotot togs. Kram på dig!