fredag 12 februari 2010

Galet snörikt och lite mello föståss

Alltså, slutar det aldrig att snöa? Nu var det dax igen..den är på väg IGEN. Snön är vacker,det är fint,torrt och rent. MEN nu är jag lite trött på det. Pojkarna tycker det är lika kul som att sitta still ungefär. De har inte kommit in i den åldern då de tycker att snön är den ultimata väderleken. Nu halkar de mest runt, trillar förståss utan sina vantar eftersom de under inga omständigheter skulle ha några på sig, då blir det ju liv. Både Bastian och Milo klämde ur sig ett "bad boy-bad boy" till Pappa Peter i telefon, och han smälte ju förståss. Vi tränar på MAN BOY-MAN BOY, men det går sådär. Kanske inte den mest pedagogiska refrängen att lära 2-åringar, vad vet jag..
Melodifestivalen
Har pratat med kärleken ett par gånger idag, han har det ganska skönt där uppe tror jag. Gått på ett rep med Eric saade under dagen, Läser sin nya bok, ätit lunch på hotellet, letat efter nya rakblad, tvättat bort en fläck på tröjan, ätit fantastisk buffé. Ni förstår ju vilken kontrast detta är mot hans vanliga leverne med massor av arbete och familjefar till ett par tvillingar på 2 år.
Upphovsmännen bor i Gävle(fick inte plats på hotell i Sanviken) så de blir bussade därimellan. Kempe hade bilen med sig så i dag åker de i den, det tar dryga 20 minuter mellan orterna. Nu klockan 20.00 är repet inför publik, då ska det också spelas in därav får båda herrarna lite puder på huvudet. Allt slutar vid 22.00. Sedan är det nog laddning inför morgondagen.Bild lånad från Tobbe Ek.

Peter har tydligen gjort sin tv-debut. I en matkö i en lappkåta, i ett barnprogram med namnet Bobster. Merit. Han mms:ar mig lite videoklipp, men de är i för dålig upplösning/kvalité för att lägga in här.

Saknar Peter nu. Fast jäklar mig i gatan så kul och spännande det kommer att bli i morgon.
Det surras lite här och där om Saade och hans nummer, som innehåller lite våta effekter.., men även om Andreas Johnson, Kalle Moraeus&Orsa spelmän.
Hanna Lidblad verkar ha ett coolt framträdande, men kanske lite för clubigt låter det som på skribenterna på plats. Vi låter morgondagen tala. Näpp nu ska jag kolla på film och äta mina favorit chilibågar!
Kram på er!

Inga kommentarer: