lördag 13 februari 2010

Nagelbitare i kväll

Så här säger Poplight
Så här säger QX.
Så här säger Marko.
Så här säger schlagerpinglan.
Sammanfattning : Allt spretar. Med andra ord en riktigt spännande utgång i melodifestivalen i kväll. Peter tror på Orsa spelmän direkt till globen, jag vet inte för jag har inte hört eller sett dem. Vi får se, som sagt en nagelbitarkväll kommer det att bli, iallafall i detta hus!
Jag Bastian & Milo har blåst ballonger, allt för att pimpa upp huset för kvällens lilla tjej-melodi-afton. Då jag inte hade lika-färgade stearinljus till den 7 armade kandelabern, fanns det väl inget bättre tillfälle än just i dag att just ta alla i olika färger, det blev en rensning. Så fint. Ballongerna på grindarna är naturligtvis i melofärgerna. Överdrivet. Ja, men hur ofta får man "balla ur" lite då? Om det nu kan kallas att "balla ur" när man pimpar med 7 olikfärgade ljus och ballonger, pojkarna tyckte det var roligt i alla fall. Vi tre har tagit en snösafaripromenad här på förmiddagen, Bastian var så duktig och trotsat den djupa snön, Milo bar jag halva vägen. Mamman slut i armarna nu. Snart blir det lunchlur för deras del. Då ska det förberedas pajer och sallad, städas, duschas och andas lite.
Saknar Peter nu, fast jag samtidigt inte vill att han ska vara på annat ställe än just i sandviken i dag såklart. Men i morrn kommer han ju hem..med ytterligare 4 dagar borta i bagaget hoppas vi!
Hej på en stund!

2 kommentarer:

TvillingTur sa...

Jag håller tummarna ikväll. Undrar vem som är mest taggad, du eller peter? Härligt att känna ditt engagemang för din käre. Ha en kanonkväll och all lycka.

-tobias.

ankan sa...

Ska hålla mina och barnens tummar ikväll för "manboy"!