torsdag 11 februari 2010

Något lånat, något fått..från melodifestivalens bad-boy..

Här den snyggaste mannen på stället. Vissa kanske hävdar att jag här snackar om Eric, förmodligen hans flickvän Molly sandén, men jag pratar om Peter såklart! Lite bilder från dagens rep med Eric Saade uppe i sandviken, jag har lånat de 4 bilderna nedan från schlagerprofilerna(har länk till vänster, de uppdaterar också duktigt som Tobbe Ek. Följer dem nördigt slaviskt, för att mätta min nyfikenhet om vad de och pressen tycker om bidragen inför lördagen. De få förunnade som faktiskt sett framträdandet är väldigt positiva, känns fint. Andra bidrag ligger också bra till, så det blir sanslöst spännande på Lördag. Känns så fantastiskt roligt för kempe men framförallt Peter som jag vet slitit som en hel boskap med detta bidrag, samt de andra två melodifestivalbidragen. Det tar mångamånga och massor av timmar till att producera fram en låt. Han är värd detta 1000 gånger om. Här lite länkar för den nyfikne:
Här lånade bilder


Jag tror det här blir riktigt bra ja!
Fjunen hämtades från dagis, mamman prisar pippi långstrump och Emil denna eftermiddag. Det nya som framförallt Milo tycker är roligt, det är att härma Emils pappa "EEEEMIIIIL!" så säger han det med lite myndig låg grummlig röst"EEEMIIIL:s...pappa" för han avslutar alltid detta utrop med "pappa"..så sött!
Ska också försöka klippa i en videosekvens när Bastian sjunger "Bad-boy bad-boy" efter att vi här på eftermiddagen spelat bidraget "Manboy" i stereon här hemma. Som Tobbe Ek skrev
"refrängen är barnsligt enkel" ja, till och med Bastian och Milo har ju lärt sig den efter endast en lyssning! Dock ett litet textfel, men hey det lät bra ändå, Bra gener!

4 kommentarer:

Familjen Sundström sa...

Synd att jag kommer missa Melodifestivalen på lördag. Befinner mig i "skogen" på läger med en bunt konfirmander hela helgen.
Ska se om någon kan spela in den åt mig och sedan försöka undvika höra vad andra tyckt och tänkt om bidragen och vilka som gått vidare fram tills jag hinner se den... undrar om jag lyckas...
Trevlig helg!
//sargit

Evelina sa...

Jag tror det går i repris också, annars på svt play tror jag. Men men mellot är intye allt här i världen ...har jag hört ;-)
Hoppas du också får en trevlig helg med konfirmanderna!

Music By Bengtsson sa...

Stort grattis på NAMNSDAGEN!

Evelina sa...

Tack Peter!! Just det, du påminnde mig, det måste firas! Tack!