fredag 26 mars 2010

"Är det rätt barn?"

När jag skulle hämta fjunen från dagis hade de bytt jackor på dem(de var ute) när Bastians jacka kommer gående emot mig, säger jag "men Oj, jag trodde det var Milo" För det var ju väldigt likt just Milo." Nej, det är Bastian" säger fröken.Jag tittar en gång till och det är ju mycket riktigt Milo. "nehej du detta är Milo" säger jag, de har bara bytt jackor".."nämen! Ja, det är det ju!"
Så kan det bli! De tycker att Bastian och Milo blir mer lika varandra, det säger våra nära och kära också. Vi tycker inte det. Men så sägs det ju att de blir mer och mer lika varandra ju äldre de blir. Alltså att de skiljer mer i utseende när de är spädisar. Kommer ihåg att jag alltid fick förklara mig när den frågandes fick svaret på att de var en-äggs. Som om det spelade någon roll. Men alla tror att en-äggs SKA vara kopior av varandra, riktigt så är det ju inte. Skiljer fjunen sig i vikt så får de ju ett annat utseende osv.. nog om det.
Milo tyckte inte att jag skulle ta med mig Bastian hem från dagis..
"Jag ska bara hämta bastian också" "NEEEEJ!" Blev svaret från Milo.
Jag trotsade min son och tog i alla fall hem min andre son. Jag kan också trotsa om det ska vara på det viset!
Hoppas ni alla får en grymt go helg!

Inga kommentarer: