söndag 28 mars 2010

Recycling..

Egentligen mot alla regler att pimpa upp en helt onaturlig biotop så här för våra fiskar. Men regler gäller inte alltid när man har barn.
Peter var duktig och bröt upp resten av golvet i barnens rum, nu är det klart, alltså allt som ska ut är ute. 25000 kr sparade som ockrarna skulle ha för jobbet. Som jag berättat förut så har vår återvinningsstation en bytesbod, där fann jag idag denna mycket uppskattade leksaken till fjunen. Behövdes bara diskas av sedan var det high life med bilhiss och bilkana.

Igår var jag dessutom på loppis som Enköpings tvillingklubb anordnar. Mycket välbesökt. Hittade 8 tröjor, 3 t-shirts, 3 skjortor, 2 par skor(nästan oanvända), en mössa och 2 jeansjackor allt för helaste 280 kr. Jag ska bli ekonom när jag blir stor! Näe det ska jag inte men däremot tycker jag det känns bra att recycla grejor.
Släckte ni ner igår? Vi gjorde det, de två knappar som brukar ge oss ljus fick vara avstängda, samt tv:n.. att däremot luft/värmepumpen, akvariet, ytterbelysningen, datorerna och diskmaskinen gick glömde vi liksom bort..förkastligt.
Får gå jämnt upp med mitt recyclande denna helg.

2 kommentarer:

TvillingTur sa...

Återvinning är great. Loppis, blocket och liknande grejer är bland det bästa jag vet. Ett sånt fisher price-garage köpte vi åt svante i en leksaks-second hand när han var i dina killars ålder. han leker fortfarande med det rätt så ofta. kanon att hitta en sån helt gratis.

...fint med earth hour för övrigt.

-tobias.

Familjen Sundström sa...

Gillar också att återanvända saker, kläder som leksaker och annat. Men tyvärr så är jag lite dålig på att rensa bort sådant vi inte behöver, vilket tar enorm plats vilket märks då vi redan är trångbodda ;-)
Jepp, vi hade allt nersläckt, var itne hemma :-) vi var hos några vänner där vi hade earth hour fram till strax efter tolv, satt med levande ljus och en brasa och åt ost och kex och bara var.
Nu ska jag försöka blogga ikapp lite från veckan.
hare gott!
//sargit