tisdag 30 mars 2010

Blodpuddingbarnet..

Rummen är fortfarande "under tork". Vi har fått en offert på Nivellgolv. Humpf, eftersom jag egentligen inte ligger inne med några tyngre kunskaper vad gäller Nivellgolvens fantastiska egenskaper kan jag väl bara säga "Jaha, oj då..sikken beige utgift på ett golv som ska förebygga vidare fuktproblem".
För mig är golv, det man ser och går på, viktigast "vilken variant ska vi välja? vad blir snyggast?ljust..mörkt?" Inte det man INTE ser, det är ju en fullständigt as-trist utgift, men ett bittert måste, om man inte lider av en slags golvfetisch, vilket jag absolut inte gör.

Peter är nu klar med "Another day in paradise" med Tomas Di leva som är en cover på Phil Collins gamla goa låt. Denna är också kalasbra, som vanligt talar jag ur en helt opartisk synvinkel..

Idag hade vi en fantastisk middag. Smaklökarna krullade sig. Blodpudding och bacon. killarnas favorit! Ja, vi föräldrara tycker det är gott också. Det jag ville skryta med är att fjunen dukade bordet,satt hyffsat stilla under själva ät-sessionen, åt mycket, inte en tillstymmelse till kast med verktygen, allt gick fint. Att Bastian säger "Älskar dig mamma" med ett stomatolleénde ink blodpudding mellan tänderna och Milo kontrar med samma mening gjorde ju att lyckan var total! Mina fina fina pojkar!
jag älskar ER mest!

3 kommentarer:

Linda sa...

blodpudding och bacon är helt klart underskattat!

Vikkan sa...

Blodpudding och bacon är nog det som går bäst här hemma med! Aldrig en tillstymmelse till vare sig kast med mat eller bestick.

Mer blodpudding åt folket!!!! ;-)

Olle sa...

Jaså du har ingen golvfetish? det trodde jag... :)
Visst är det trist med såna utgifter som man ändå inte ser!
Di leva-låten ska bli spännande att höra...
Visste du att Dileva spelat in en skiva i Sala förresten? :) Massssssa år sedan...

Glad Påsk på dig/er!!