lördag 24 april 2010

Dyr sanitetstekniker


25000 skulle saneringsfirman ha för att bortforsla två rums golv samt dammsuga. Bastian tog endast 5000 kr för att sopa rent tv:n från vårt hem. Det blev summan av tilltaget, trots att vi köpte en tv som var 4000:- billigare än den 15 månader gamla. Det här med drulleförsäkring..äähh..jag vet inte.
Nu har nya Tv:n kommit. Långt ifrån den vita vi hade förr, långt ifrån lika fin som vi velat haft. Men dock en television. Trodde jag. Den är i min värld lika invecklad som en rymdraket. Jag är beredd att göra en "Bastian" med den då jag inte får igång den. Ska det vara så förbannat invecklat att sätta igång den?! i går när härligheten skulle monteras upp kunde vi konstatera att det är sinnessjukt att sätta kontakterna på baksidan av tv:n , då själva kontakthuvudet(ni hör att det är en människa med noll koll som förklarar här) är tjockare än fästet till tv:n. Med andra ord tar kontakten i väggen och gör att den sluttar, gud så dumt. Något som min blivande hade mäkta kul åt i går var att det levererades 2 fjärrkontroller.. "En till frun och en till mannen" skojsade han till det.. ni kan ju gissa vilken han tyckte hörde till vem.. OK, smart med en tok-galet simpel blondie-kontroll, utan en massa onödiga knappar som man i alla fall inte använder...eller..
Jag glider ner i soffan efter en galet intensiv dag ensam med fjunen. Ett glas vin. Tänkte kolla vad vår nya tv har att erbjuda. Får jag på den? Näpp, inte det. Det kommer på HD tv??!,
3 kanaler 1,2 och kunskapskanalen. Ett program om valar, ett barnprogram om hästar och ett annat sömnpiller om klassisk musik.
Peter jobbar som en mindre besatt just nu, som alltid vid deadlines. Alltså oanträffbar och jag vill inte störa för en sådan banal sak som att sätta på tv:n, samt att det ringer en klocka från igår att han ville upplysa mig om tv:ns alla finesser och jag var föga intresserad..Så här sitter jag nu Lördag kväll och bloggar om detta banala problem, istället för att lösa problemet.
Sorgligt.

2 kommentarer:

Cia sa...

Hoho! Vi har en liknande fjärris och jag brukar klicka på channellist eller tvguide då kan man få upp en massa val...

Du missar säkert inget på tvn ändå, rätt trist utbud...

Kram!

Olle sa...

Hahhaa...tack för dagens leende! :)
Du vet att du kan kolla tv i datorn va? Det verkar enklare... ;)

Annars kan du ju plocka fram instruktionsboken...du vet den där 2-kilosklumpen till bibel som man aldrig orkar öppna och bläddra i...

Hoppas lördagskvällen blev trevlig trots trilskande tv!?! :)