fredag 23 april 2010

Konst-igt....

Ur en mammas helt opartiska synvinkel är detta exklusiv konst.
De två högre skapelserna är de senaste tillskotten tillverkade på dagis. Dock plockade mamman hem dessa halvfärdiga från dagis..fattade inte alls vad hushållsrullarna som vi tagit med till dagis föregående dag hade för funktion endast löst iställda i varsin målad kruka. Milos rulle var målad grön, Bastians var helt neutral som en tom hushållsrulle kan vara. -"jahaa" tänkte jag, "han var väl en färgvägrare just vid färgläggning av den funktionslösa hushållsrullen?"-men krukorna var ju fina..
Jag balanserade alltså hem två färglada krukor, med i alla fall en högst normal hushållsrulle samt en grön, rullandes runt kanterna på krukorna..
Vid lämning av fjunen på dagis dagen efter vi blev 2 underliga krukor rikare, skrattade förskolefröken åt konstförskingraren..
"De målade konstverken var inte färdigställda, de stod endast på era hyllor för att torka".. "hmmm..okej".
Jag fick erkänna lite skämsigt att jag väl hemma hade övervägt med mitt samvete samt konstnärernas far och till slut kastat de funktionslösa hushållsrullarna.. Snabbt som vinden fick vi använda upp massa hushållspapper under ett dygn, snällt ta med de färgglada krukorna till dagis. Självfallet skulle våra fjun få möjlighet att visa upp sina totala färdigheter i att faktiskt bygga ett TRÄD av rullarna med färglatt ihopknycklat papper på. Dessutom fastklistrade i krukans botten.
Det fattar ju vem som helst!

Vill också påminna er om min tävling : VINN en signerad manboy-singel!!

Inga kommentarer: