onsdag 8 september 2010

Fler parkeringar i stockholm tack!

I ett febrilt försök att få tag i en parkeringsficka och efter 20 minuters cirklande i Sofo området,med en migrän som vägrade ge sig, blev jag förbannad och flippade ur över en parkeringsplats. I Stockholm gäller djungelns lag vad gäller p-fickor.
Jag kör in bakom en bil på en tom ficka, en kille står och pratar i telefonen så jag rycker lite på axlarna åt honom a´la "ska du ta och flytta på dig, kanske?"
"VAS´SA´RÖ?" säger han med lika irriterad uppsyn som jag hade.
Jag trycker ned rutan och frågar om han kan flytta på sig då jag vill ställa lilla bilen där.
"typ bokat den"
" "Typ...bokat, men skämtar du eller?
"Ja...han kommer straxt"
"Du kan väl inte boka en parkeringsficka i stan!!"
Han stirrade stint på mig, men vägrade flytta på sig, jag såg en bil komma upp bakom mig med radbandet hängande i backspegeln.
Jag tryckte upp rutan och åkte, fräste lite övertydligt bakom ratten åt min parkeringsstjyv, så surt som en migränstinn parkeringssökande för dagen stockholmscitytrafikhatande överhungrig bitch jag kan vara. Hade jag varit mer välmående hade jag nog bara ryckt på axlarna och letat vidare, men nu var jag inte det.
Mitt nästa besök var på odenplan. Om ni ska till odenplan, åk buss. Åk då inte dit på Onsdagar mellan 11-14 om du tar bilen för då är det städ-dag och man kan inte stå någonstans! Där eventuellt någonstans finns har alla andra redan ställt sig. Efter 20 minuters letande råkade jag stöta på ett garage, Tack!
Lunchen blandades i medhavd vattenflaska a´la pulver mellan rött och grönt på sveavägen. Jag gillar verkligen mitt jobb, men denna dagen har varit tuff.

2 kommentarer:

Olle sa...

Hmm..skrev en lång kommentar...men när jag klickade på "publicera" så blev det ERROR 503 Service unavailable... :(
Försvann den då alltså?? *snyyyft*

Olle sa...

Skriver igen... Jag tycker du skulle puttat bort idioten i rutan med stötfångaren o vääääääst hotfullt att du "minsann bokade den platsen redan igår"... :)
Det är skönt att bo i en småstad......
Hoppas du fått i dig nåt bättre än pulver nu iaf!?!