torsdag 23 september 2010

Vad jag snackar i mössan!

Retorikkurs 2 avklarad! Vet ni hur många olika moment som man bör tänka på under ett tal eller framförande inför grupp. Många. Så många att jag mitt i allt "många" glömmer att fokusera på VAD det var jag skulle få ur mig, då tappar liksom kursen sitt syfte. Men tanken är ju att träna, träna och träna, så man slipper tänka steg 1,2,3...Barnvakt var inkallad av rara Anna, min gamla vapendragare sedan vi fick fjunen samtidigt. Tack raraste!
Häromdagen skrev jag något så omdömeslöst om att pojkarna var på bättringsvägen, jag snackar så mycket. De var en kupp från deras sida. Här är ingen av dem på bättringsvägen. Det tog en sväng till.
Milo har dessutom lagt sig till med en galen hosta. Tycker så synd om honom. Så det blir till att vara hemma med dem även i morrn. Idag var ju stand in mormor barnvakt så jag kunde "stand in jobba".

Rara Annas dotter kom i helgen spatserandes med en galet söt mössa, den hade Anna sytt själv. Så nu har jag fått en länk och mönstret, i morrn tänkte jag gå en tur med sjuklingarna till tygaffären och de får välja...kanske...om de väljer något fint..eller ääähh de SKA få välja tyg, fult eller fint, bara de vill använda dem. Mamman ska här sy mössor i stretchtyg. Här en länk till en enkel höstmössa.

Inga kommentarer: