fredag 24 september 2010

Sy barnmössor!

Japp, nu lite husmorsvarning. Gillar att pyssla, tiden räcker ju inte alltid till. Nu vab:ar jag ju och då blir det ju faktiskt lite "husmorstid" över, när de sover middag tex.
Kör en repris på länken jag hade i inlägget igår, om det är någon annan därute som kommer över lite husmorstid. Här en bus-enkel beskrivning på hur man syr egen mössa.
 Köpte stretchtyg, fjunen kastade sig över den lilla lekhörnan i affären, så det här med att välja tyg själva var de föga intresserade av.
 Jag köpte en penna och band, skrev i fjunens namn. Perfekt för dagis och ännu bättre för de som jämt blandar ihop våra barn..
Köpte även lite "tvinnat" snöre, knöt knutar och sydde fast. Enkel och lite roligare detalj.
Att sy dessa 2 mössor tog ca 45 minuter, andra mössan gick snabbare att göra.
Så nu har jag alltså gjort mina två första mössor i livet! Husmors-tid is the shit!

2 kommentarer:

Din gubbe sa...

Vad fina dem blev! =)
Du är bäst älskling!

Familjen Sundström sa...

Så fina de blev. Ska se om jag får tid över att testa själv också. Har fortfarande gardinstyg väntades på mer tid sen fem år tillbaka ;)
// Sargit