fredag 4 februari 2011

Mello och tjejfest..

Har som jag brukar kikat runt lite. Ser bra ut, men man vet som sagt aldrig..
Jag läser ju mest om Danny nu, han verkar säker på steg, kameror och sätter toner som han ska, men spar på rösten inför i morgon, har jag läst. Ikväll är det rep inför publik, en väldigt liten publik vad det verkade. 


Från "Scandipop" "This finishes the heat on a huge, almighty BANG! It’s massively wow. One slight critique could be that it’s focused on the production so much that it’s compromised any melody that exists within the song. But when the production is that immense (and it really is IMMENSE!), then you really don’t care at all. It sounds stunning in the arena, and we’re sure it’s gonna be brilliant on stereo too. It’s dance music, but almost like the Americans are doing dance music now, not the Swedes. It’s definitely very international, and could work not just outside this contest, but outside the country too."


Själv har jag här i kväll fixat lite inför morgondagens tjejkväll. Pimpat, städat och trixat lite.
Tävlingsformulär check!

Var-det-här-mitt-glas-frågan-check! Lätt fixat med ett köp från barnhyllan på Ica där det fanns  glasdekorationer att fästa på saker, så som partyglas för tjejer, som aldrig kan hålla reda på sina egna vinglas.












I dag har varit en bökig dag, barnen vaknade 05.45. 1.5 h tidigare än vanligt. Milo är sjuk så han har varit ganska låg. Bastian vägrade sova middag. 1.5 timma av tjat på honom: resultat: Milo vaknar och sover kortare än vad han brukar.
Milo har ätit noll och ingenting(nyponsoppa, 1/2 äpple och en risifrutti). När klockan blev 17.15 gjorde jag mat, Milo ville inte ha,han bara grät och ville gå och lägga sig.. Bastian åt ca 2 minuter till efter att Milo klargjort sin önskan. Då ville han också lägga sig!
Tro f-n det när han inte sovit något på hela dagen! Pannkakedagen slutade med att Milo somnade 3 minuter in i "kvälls"sagan, Bastian 10 minuter efter jag gått ut ur rummet. Jag sätter mig för att sy om ett par gardiner då Bastian gjort motiv på de gamla med en hel del köttfärssås. Precis när jag ska sätta mig, vaknar Milo som är ganska hängig, dock inte hög feber- Han ska upp. Bara upp. Ok, "kom igen lill-killen, du kan behöva lära dig sy".
Så där satt vi, jag och Milo och sydde gardiner. Efter 1/2 timme i soffan, dunade han in igen.
Jag önskar nu bara att de vaknar sin sedvanliga tid runt 07.15, men det är väl lika troligt som att det skulle vara 22 grader varmt ute i morgon. Nu står lite manikyr på listan, ha en toppenkväll ni alla fina!

1 kommentar:

Linda sa...

Ha det trevlig på tjejfesten. Jag hejar på Danny:) Hoppas tvillingarna snart är sina pigga jag igen.
*Kram*