tisdag 21 januari 2014

Snickare i antågande..

Det här med att bygga hus, eller i alla fall bygga ut är ju inte alltid en dans på rosor, men tänker man sig in i tanken när det står färdigt om några månader så är det ju värt det!
"Vi måste välja golv" …
När man väl börjar att titta finns det FÖR många olika sorter, FÖR många olika nyanser och FÖR många ALLT.
"Ska vi ha målade väggar eller ska vi tapetsera?" Bara här blir det tok-error i min hjärna.
Jag hade en dröm om ett mys-fint vardagsrum och ett liknande sovrum, men jag får inte fram det i verkligheten när man väl sitter där.
Vi har letat på nätet, i tidningar, lyssnat med vänner och bekanta.
Jag vill inte att det återigen blir ett hopkok av "Den där är ju snygg", den där gardinen blir nog bra eller "Den färgen är fin". När allt kommer på plats blir det varken mysigt eller fint tillsammans.
Varför blev jag inte inredningsarkitekt?! Lyxproblem, men allt kantas naturligtvis av en budget som av någon anledning är sjukt lätt att spräcka.

Inga kommentarer: