onsdag 13 maj 2009

Ny dag, nya projekt och freeeetime..

Min kära syster har proppsat på att peter och jag behöver få en liten stunf off, bara vi två för oss själva, i dag blir det alltså en liten lunch på tu man hand.
Inte hemma vid köksbordet.
Min syster är en klippa! Hon har själv en 4 åring och en 3 månaders hemma, ändå ger hon sig tid till att vara barnvakt en stund, hon är bäst!
Pojkarna har fortfarande feber, ja i alla fall 38.5. De ligger som små sälar i soffan och tittar på en dinosauriefilm, de är mäkta intresserade av dinosaurier..redan, trodde att sådant kom senare?
Igår fick jag låna en spikmatta av ovanämnda syster, den skulle vara avslappnande och vara bra mot ryggont, jag har haft väldigt ont i den ett par dagar. Jag låg på mattan i ca 30 minuter, det gjorde inte ont, kändes varmt, avslappnande..hmmm..nja,jag läste en bok samtidigt. Tror att man bara ska ligga och typ meditera eller så, sånt hade jag inte tid med, klockan var ju sent. Vaknade med mer ryggont än i går. funkade sådär, var det min bokläsning tro.
Eftersom det inte blev något planterat igår så gjorde jag det i morse när fjunen sov morgonluren mellan 09-10.30, så här blev det, den gamla lådan som inte använts till något fick tjäna ett syfte.

Och Peters lådor fick lite blommor i sig också.

På insynsskyddet satte jag upp 2 zinkkrukor med hänglobelia.

Köpte i går även ett litet ankare, som ska tjäna som handuksupphängare.

Har letat lite efter en livboj i mindre storlek, tycker det skulle vara lite kul. Inte en sådan där orange utan en som är mindre, prydnadsvariant, men inte hittat någon än. Planterade lite i krukorna vid paviljongen. Här saknas lite krimskrams, men det går ju av naturliga skäl inte att ha fina ljusstakar eller dyl så att killarna når dem, då lär vi hitta dem i sandlådan eller inte alls. det får pimpas inför eventuella partaj eller mysstunder där.

Näpp, snart ska Peter och jag på date, man kanske skulle slänga på sig lite ögon och pimpa upp sig själv lite.

5 kommentarer:

Lindas trädgårdsblogg sa...

Gu så mysig paviljong ni har!

Och den där trälådan gillade jag! Bra år också ;-)

Mina sov 9-11 i morse, men inte hann jag pimpa nåt för det (drack kaffe, fotade och satt och blogga, hmmmm).

TvillingTur sa...

Så himla trevligt det ser ut. O så HIMLA trevligt med en liten date sådär på tu man hand. Hoppas ni hade det riktigt fint. Det är ni helt klart värda.

-tobias.

kristina sa...

Aaaaj, ärligt. En spikmatta? Låter livsfarligt:)
Fast en stund för sig själv låter destå mysigare. Hoppas att ni får en mysig egenkväll.
Kram

Karma sa...

Hej Evelina, vad härlig med badet! skulle jag oxå vilja ha... du, zinkkrukorna på väggen är sååå snygga, var har du köpt dom? kram malin

Evelina sa...

Tack för alla fina komplimanger!
Karma, zinkkrukorna är köpta på Jula, det var i 3-pack för 39:- i olika storlekar, superklipp!