tisdag 25 augusti 2009

Sjukstugan fortsätter..

Fotot är taget för ett tag sedan, men ville bara visa hur lite idé det är att sätta upp barikader mot förbjudna ställen... Här Milo som hittat lampan och Bastian som gör ett försök till att verka osedd.Idag har jag varit hemma och tagit min första VAB-dag med pojkarna, de är fortfarande förkylda men på bättringsvägen, så kanske kanske blir det förskola i morgon.Här Bastian.

Dagens besök hos Bvc med Bastian och hans fläckiga tunga resulterade i "Det kan bli så om de har något virus"..ok.
Inget allvarligt, och det försvinner ju av sig själv och han verkar inte besväras av det, men nu har vi i alla fall kollat upp detta.
I morse var vi hos polisen för att hämta ut mitt nya pass. Just passfoton har ju en tendens att få en att se ut som en laglös, hur gör dom för att få till det så?
Det blev lite brådis då mitt gamla pass strax går ut. Det tog endast 4 dagar att få ett nytt. Foton tog de på plats, pekfingrarna har man ju med sig, så det var hur enkelt som helst.
Vi ska på företagsresa till Moskva i Novermber och det var tvunget att ansökas om visum i tid.
Moskva ska bli så häftigt att få se, jag jobbar nog på världens bästa företag!
Det är ju kanske inte det självklara resmålet om man väl får till en utlandssemester med familjen, jag hade nog aldrig kommit dit om det inte vore för detta, ska bli så kul!!
Peter blir lite avis, men han har flaggat för en Londonresa i oktober med 2 kompisar från föräldragruppen, så han är det inget synd om. Jag hade inte bangat London igen heller.
Har ni företagsresor/konferansresor där du jobbar?
Vore kul att läsa om var ni har/om ni har varit, om det var ett bra val eller om hamnade ni helt fel.

2 kommentarer:

Theannapanna sa...

Skönt att det inte var ngt konstigt med tungan! O hoppas de kryar på sig snabbt!

Vi åker på seminarien med mitt jobb. Har varit på Korsika, Kanarieholkarna, i Marrakech, Paris o Prag. Det är skoj att se lite delar av världen. Kroatien missade jag då jag var tjockis o nu missar jag igen, men men... det får man leva med.

Kram på er!

Maz.. sa...

Hmm, de enda resor jag kommer iväg på är till vår systerfabrik i Gdynia i Polen. Inte häftigt direkt men som med Moskva, jag skulle ju aldrig kommit dit om det inte vore för jobbet. :-)
Förra jobbet hade en systerfabrik i Brasilien. Fiskade länge om att få åka dit men tyvärr blev det inte "min tur" innan jag slutade...