måndag 10 mars 2008

Godmorgon..måse ju lägga in en liten bild på boysen, dock är den några veckor gammal, så de har ju blivit säkert 1.5 cm större eller så;-)
Faktum är ju att de små liven har ju ändrat utseénde, på bara ett par veckor, coolt tycker jag!
Peter tyckte för ett par veckor sedan...(det var nog efter en av våra mer sömnlösa nätter)
"nu ska vi åka och kolla på en egen lägenhet till grabbarna" de är nog mogna att flytta hemifrån..
Tanken med lägenheten slog mig inatt igen, då de åt så här:
21.30-22.30 Ersättning
00.30-01.30Ersättning
03.30-04.45 Ammade, och gav ersättning..
06.40-07.20 Ammade..eftersom de ville ha mer och tyckte att de sovit klart för natten, så var det bara att gå upp och mata vidare..
07.50-08.30 Ersättning
De blir ju bara att studsa på kudden imellean målen.
Jag läser nu Anna Wahlgrens "Barnaboken", är inne på kapitlet om "sömn" där det står att man efter 1 månad ska slopa ett av nattmålen med hjälp av att vagna dem till sömns från sin sk "ångest", efter det ska det bara vara att gå upp en gång per natt...efter 2 månader slopar man nästa mål... ok...annars lär man tydligen de små liven att det är ok att vakna och äta flera ggr/dygn. Hmmm, allvarligt hur gör alla som inte läst boken? Men jag måste läsa vidare och bilda mig en klarare uppfattning innan jag förkastar ideén, kanske fungerar den aldeles utmärkt, dock mycket struligare då de är två st...det där med att "vagna". Återkommer om detta.
Ja, som vi såg i Lördags så slog Ola Caracola med inte Sibel, trist! Hon sjöng ju bra, om man bara hade hört texten genom alla stråkar!!
Dock drar kanske "Love in stereo" några kronor till familjen via etern.
Nääe, nu ska jag ju väcka Peter som smet in och sov i vårt gästrum efter 04.30-målet.
Jag ska iväg på sk "efterkontroll" hos Bm, måste ta upp det där varför min mage är så fantastiskt stor fortfarande...ok att man kan ha lös sladdrig mage, men här ser det ut som om de glömde att ta ut ytterligare ett barn!
Hej hej så länge!

2 kommentarer:

Theannapanna sa...

Sötaste tvilling-killarna ever!!!

Har du återkontroll redan nu?? Jag ska inte gå förrens nästa måndag... har iof kollat allt flera gånger på alla mina sjukhusbesök....

Magen försvinner snart ska du se - ha inte så höga krav, du har burit 2 underverk därinne.

Kram kram

Anonym sa...

Hej hopp! Välkommen till BLOGGvärlden.Hoppas du skriver nåt varje dag så man får veta hur det går för er. En sak bara;med risk för att göra mig impopulär hos många, skippa Anna Wahlgrens metoder. En del grejer hon skriver är säkert bra, hon är ju trots allt 6- barnsmorsa, men hennes sova hela natten- metod är helt hemsk. Fråga Magnus vad han tycker om Anna och vad hon och han diskuterade. Kan säga att Magnus inte blir upprörd för mycket och vi ville VERKLIGEN hitta en metod som gjorde att Noel sov hela natten eftersom vi var helt slutkörda, men efter hans session med Anna W tvingade han mig att lämna tillbaka min nyinköpta bok av henne, och aldrig mer ens antyda att vi ska använda någon av hennes metoder.
Ha det så bra gumman, kram från Fia