tisdag 12 juni 2012

Tvillingar lär sig cykla samtidigt..

Ja iallafall våra. För idag var det Bastians tur att få känna på pedalerna! Hade han också provat den cykeln igår hade de delat på lära-sig-att-cykla-dag. Det är tack vare balanscyklarna, för barnen har bara provat vanlig cykel med trampor ett par ggr och det bara ett fåtal meter med hjälp av "håll-pinnen" förstås. Vi har inte haft några cyklar med stödhjul alls.
Nu måste vi bara köpa en till cykel, men också träna på en mycket viktig detalj-bromsa. Milo körde in i en stillastående bil, mamman tackade för att han tog emot sig med handen, att inte cykeln nuddade bilen, samt att det inte fanns larm på bilen.
Här Bastian som visar sina färdigheter.
Förövrigt är det lite snorigt och hostigt hos barnen här, så Peter har vabbat i två dagar. I morgon hoppas vi att de är friska nog att kunna gå tillbaka till dagis annars tar jag över stafettpinnen. I morgon kommer även en av pojkarnas långhåriga favoritgästför ett par dagar Nu ska här skrivas Hits igen..

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej - åh vad kul det ser ut! Jag har två som blir 4 år i sommar och vi har funderat på springcyklar... det här kansek är en fräck fråga - men ska ni sälja era? Det är svårt att få tag på två när man vill köpa begagnat...
Jag hittade ingen mejl eller annat sätt att kontakta dig - men du kan ju kansek bara svar på den här kommetnarer så vet jag om jag ska försöka nå dig på annat sätt.
jag tänkte att jag kan ju inte få mer än nej, och jag hoppas du itne tar illa upp av frågan!
mvh J

Evelina sa...

Hej, inga problem! Jo vi ska sälja dem. Du kan maila mig på evelina@bassflow.se
Mvh Evelina

TvillingTur sa...

Balanscyklarna verkar ju absolut vara bästa sättet för att lära sig cykla. Det som fick oss att inte satsa på det var att vi kände oss osäkra på om vi skulle hinna ha koll på de små. Det kan ju gå så rackarns snabbt när de far iväg. 2 snabba på en gång kändes lite vanskligt att ha koll på. Men så är vi ju kycklingar oxå :)

Grattis till cykelbemästrarna!!! Himla duktigt.
Kram // tobias

Maria sa...

Vi körde stödhjul tills båda var hyfsat säkra och sedan hade vi också en ketchup-effekt. Dottern på lördagen och sonen på söndagen. Det blir ju lätt lite tävling när det är tvillingar ;)
/Maria