onsdag 17 juni 2009

Asså Litauen, kom igen...

Vad hör jag, jo att Litauens regering skriver under ett avtal som säger att man inte får prata positivt om homosexualitet till barn under 18 år. Att bibliotek ska sålla ut böcker om detta ämne, att lärare och media blir "satta med munkavle"
Jag är chockad! Vad är det för hitlerfasoner?!
Skärp er, vi lever på 2000-talet nu.
Motiveringen är att "sådan information kan skada ungdomars mentala och fysiska hälsa, liksom deras intellektuella och moraliska utveckling", skriver AFP.
HÄR går att läsa mer för den intresserade.
Jag vet liksom inte vad jag ska säga, blir förstummad av sådan dumhet.
Valdas Adamkus, om du mot förmodan är en av mina trogna läsare..vi hoppas att du visar vart skåpet ska stå!

Dagen har erbjudit utomhusaktivitet alá trädgård, vi sådde gräsmatta med allt vad det innebär. Pojkarna har tagit sina sedvanliga rundor och smakat på vad tomten har att erbjuda, såsom grus, jord ett par sniglar och blommor.
Milos röda ögon kom tillbaka idag, efter att ha varit bra i 3 dagar(När hunden åkte bort över helgen storstädade jag) Nu har han åkt upp med pojkarnas mormor och morfar till ön igen. Han kommer att vara där i ca 1 vecka, nu storstädat igen, hoppas på lite bättring för Milo i alla fall.
Peter har lärt Milo att samla kottar och kasta dem över staketet idag, duktig pojke!
Dock inte lika smidigt att de kastades in på grannens tomt..men det finns tydligen en kompletterande utbildning i detta ämne, sa läraren.
Mamman hatar nämligen kottar i gräsklipparen, NEJ.. jag har inte en motordriven, här driver hon den med egenkraft upp och ned, upp och ned för vår ganska sorgliga matta.
Varför jag skriver "jag" är för att det av någon outgrundlig anledning bara fallit sig så att jag är gräsmatteansvarig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad sägs om att Polens Barnombudsman ville förbjuda Teletubbies då dem tydligen kan göra barn homosexuella??!Det är Tinky Winky som bär en liten röd handväska som är roten till allt det onda..Allvarligt, vad får dem allt ifrån??kraam och glad Midsommar//Mickan