söndag 11 oktober 2009

Mässa

Hemkommen, trött som ett djur. Helgen har varit till största delen trevlig, kul att träffa alla glada kunder och kollegor i branchen. Igår kväll var det "gala", med melodifestivaltema, kul! Gert fylking var där och delade ut priser för snyggaste montern. En oberoende jury som hade olika kriterier som skulle uppfyllas, gissa villka som vann första pris?? Vi så klart!!!
Vi hade Fredrik steen (Huncoachen som gått i tv4+)i vår monter hela Lördagen och söndagen, mycket trevlig och sympatisk man. Vi kom in på det här med att avliva hundar eftersom jag tog bort min i Onsdags. Fredrik berättade att han aldrig är med när han tagit bort en hund. Jag ville ju vara med eftersom det kändes som om jag svek min hund om jag inte var det. Men för vems skull var jag egentligen där? Min eller hundens?
Jag insåg under samtalet att det var lite av en egoistisk gärning att jag ville vara med. Jag vill ju vara där, med honom i hans sista stund, för honom. Men egentligen,ärligt, inte hjälper jag min hund genom att sitta bredvid och gråta och vara nedstämd och då stressa honom mer..
Fredrik har skrivit en bok som jag lyckades komma över, har än bara hunnit bläddra lite snabbt i den men den är mycket fin! En bok om ledarskap, handledning och tips för vardagsproblem som kan dyka upp. Ska sätta tänderna i denna så fort andra boken är färdigläst.


Det har gått galant för peter ensam med pojkarna i helgen, de har varit på skogspromenad med pojkarnas farmor också, långt hade de gått också, trötta små ben!
Det är så underbart att få komma bort i bland men inget, inget kan mäta sig med att kliva innanför dörren hemma igen och mötas att två galna och glada frön som iglar sig på en!

Inga kommentarer: