onsdag 23 december 2009

God jul!

Ja, ni ser ju 2008 års julkort, vi har inte gjort eller skickat ett enda julkort, ledsen mina vänner, men det har helt enkelt fallit mellan stolarna.
Så då bjuder jag på föregående års hälsning igen. skäms på mig.. Men jag tycker kortet är så fint så det kanske inte gör något.
Dagen innan dopparedagen! Vi har haft pulkåkning i backenx2 i dag, KUL! Skönt att bara få koppla av vi fyra tillsammans.

Jag vill verkligen slå ett slag för 5 minuters-sillen! Vi gjorde chili,koriander och limesill samt curry och äpplesill. Hoppas den blir god?!
Vi har haft en supernice dag, inget arbete så långt ögat kan nå. Bara pyssel och lek med barnen.
Vår varmluftsugn har förmodligen precis gått sönder..det står en potatisgratäng och laxpaket med massor av gott i, i ugnen... skit. Vår elmätare flyger förmodligen iväg snart. Den slog av efter att en av orkanerna rattade på den, vi körde väl alla elektriska saker man någonsin kan samtidigt,tvättmaskinen, diskmaskinen,ugn radio, tv, massor av lampor och diverse julbelysningar. Det pangade till,blev dött, men efter att Peter slog på jordfelsbrytaren igen så körde den igång igen men nu går den bara upp till 100 grader?!.
Efter lite efterforskningar så fick vi reda på att man med en varmluftsugn inte ska köra över 200 grader... det har vi gjort massor av gånger. Men nu gav den alltså upp.
Pizza var INTE det vi hade tänkt oss en uppesittarkväll! Pizza hör till nästan alla andra dagar på året.
Det verkar nu som om vanliga ugnen funkar..vi får se om det går upp ett par grader,om så får vi väl köra på den ett tag framöver. Finns inte så mycket utrymme för en flong ny spis,med Jul framför fötterna, 2-årskalas och en sjukt stor och okul restskatt. Vi får helt enkelt jobba på lite hårdare.

Nu vill jag bara önska alla goa rara människor som lagt ner tid på att skumma genom detta inlägg, och som brukar följa min blogg,
EN RIKTIGT GOD JUL!! Kramar Evelina

3 kommentarer:

Olle sa...

God Jul!
Hoppas tomten kommer med en ny ugn...och skattepengar. :)
Vi ses nästa år!!
Kram!

Evelina sa...

God jul till dig med Olle!
Kram kram!

TvillingTur sa...

God Jul på er alla. Lite mellandagar nu och sen Nyår på det. Allt gott . -tobias.