onsdag 25 augusti 2010

Utvecklingsfaser går inte obemärkta förbi..

Maten stod färdig på bordet, jag väntar och väntar på musikgeniet som uppenbarligen glömt tiden. Jag säger till Bastian vars mage kurrar högt att "vi ska bara vänta på pappa". Det lilla fjunet springer ut i blöjan och endast en tröja, ner till studion.. okej tänkte jag, han kanske påminner pappan om att tiden är långt efter normalt födointag. Nere i studion hade han minsann talat om att "Äta nu, stänga av!" "Äta köttfärssås (chili con carne)och macka" Jag hade inte uppmanat det lilla budet om vad han skulle säga, endast att vi väntade på att pappa skulle komma upp. Kul scenario i utvecklingen att han tog saken i egna händer. Gullunge!
Från helgens besök i en brandbil!(Bastian)
Jag har varit hemma med Milo som vaknade med feber igår på lunchluren på dagis, inte en tillstymmelse till temperaturhöjning efter det, ingen feber igår kväll, inget i dag. Reglerna är dock en feberfri dag hemma. Det är en dans på rosor ur enkelhetssynpunkt att ha bara ett barn hemma, extrem skillnad på både barn och dess päron. Mysigt! har hunnit arbeta lite med, känns som en toppendag!
Milo sätter i sig lite lunch på helgens utflykt.

Inga kommentarer: