tisdag 24 augusti 2010

Surtanten

Gnällstugan from hell. Det är det vårt hus just nu. Febern härjar. I går var Bastian hemma från dagis med Peter. Idag kunde båda gå..ett tag tills dagis ringde och sa att nu var det Milos tur. Tur i oturen hade jag fått en avbokning på ett kundbesök, så det var bara att avrunda och bege sig hemmåt. Men det är väl inget nytt under solen att vi är ganska många som nu lider brist kontakt med försäkringskassan då de är så överbelastade i samtal att man inte ens får plats i en telefonkö.
Jag hade gjort fel i min ansökan då dagis hade stängt 2 planeringsdagar, trodde att jag skulle begära tillfällig föräldrapenning, fyllde då i kolumn att verksamheten varit stängd, men det var tydligen fel enligt dagis. Tycker det blir lite rörigt i bland, behöver få en faktisk person att tala med, inte knappa mig fram i en evighet, för att sedan lyssna på 3 meddelanden om att jag minsann kan utföra mina ärenden på internet samt att jag är välkommen att ringa tillbaka då de är tungt belastade.- JAG MED FÖR F*N! vill jag bara skrika in i luren. Men som sagt inget gensvar. Gnäll-sjukan är ett faktum här, smittsamt som pesten.
/surtant Evelina

7 kommentarer:

TvillingTur sa...

...jag avskyr oxå inspelade meddelanden som berättar och tipsar om än det ena, än det andra. med det gör tydligen inte försäkringskassan. dom tycker det är deras gåva till människan.

nu är vi igång med jobb, 3 barn på dagis och allt som hör där till. än så länge har det faktiskt gått strålande bra. tjejernas effektiva och fantastiska 3-dagarsinskolning med en förälder på plats hela tiden var kanon. inte en sekunds motgång än så länge. o även om det säkert kommer någon dag så kan man vara tacksam och glad för en sån grymt bra start. det betyder så mycket. för liten som stor.

hoppas grabbarna kryar på sig och att försäkringskassans telefonväxel råkar ut för nåt ont.

-tobias.

Evelina sa...

Vad härligt att tredagarsinskolningen funkade kanon! Jag tycker detta är en toppeninskolning, än att dra ut på det. Härligt att ni börjar komma in i rullorna ;-) Väldigt kul att höra av dig, nu när du inte bloggar längre, hoppas musikskapandet går frammåt också?! Ta hand om er! /Evelina

MigränMamman sa...

Jag har oxå försökt ringa skitkassan hela dan idag. Är hemma med 2 sjuka vattkoppsbarn, en sjuk man plus mig själv som är sjuk. Behöver ju veta hur sjutton man gör med vab och inte vab och you name it hit och dit och DOM är överbelastade??????;) Kände likadant att jag ville skrika nåt fult i luren men jag orkade helt enkelt inte:) och det hade ju inte haft nån effekt iaf ju;)

Kramen så länge

Olle sa...

Konstigt att dom kan bli överbelastade....för enligt "Nya Försäkringskassan" är ju ALLA friska och arbetsföra!?! :P

Evelina sa...

Ja, lustiga-kassan...Har nu ringt klockan 07.30, för att lyssna på deras öppettider..får höra att det är "många som ringer till dem..de är överbelastade..lite lustigt när påföljande meddelande är att de inte öppnar förrän kl 08.00....

MigränMamman sa...

Fast egentligen är fkassan nedlagd och alla anställda ligger på bahamas och dricker pina colada, meddelandet är såklart korrekt, dom ÄR överbelastade eftersom arga mammor och pappor ringer och undrar var i h-lvete deras pengar är......pengarna gick till bahamas som sagt. Fkassan hänvisar lite fint så småningom till deras "datahjälp" vid namn Hanna som dock inte kan svara på några frågor alls så egentligen inte är till någon hjälp.......

Dom kanske tar emot e-post på bahamas..........Jag provar det iaf!!!

Anonym sa...

kan bara instämma. hade missförstånd med dem efter semestern... fick prata med en handläggare till och med! LIVE!!! fast jag fick vänta 3 dagar på hennes samtal, hon var så upptagen! det är okej att gnälla ibland!!!