måndag 1 november 2010

Vabdagen med lite hjälp av Danny..

Det blev vab med febrig Milo i dag, inte hög feber, men inte dagisgodkänd temp. Eftersom Peter hade en studiodate med Danny Saucedo, blev det min lott till att vara hemma med fjunet. Sjuk eller inte sjuk, finns inget som råder på trots, en strax 3-åring kan ha en järnvilja. Två av dessa gör att man måste ha platinavilja själv.
Milo: "Chokladpudding?!"Jag:"Nej, du ska äta lite yogurt eller nyponsoppa först, vi äter inte chokladpudding som mellanmål.
Milo satt och surade framför nyponsoppan med biskvierna, här skulle minsann inte ätas någon soppa. Chokladpudding ska det vara!..Efter lite trams, kast med biskvier och kladderi i största trotsanda, och jag som nästan vacklar om det lilla sjuka barnet trots allt ska få puddingen..kommer Danny in med Peter efter lite arbete i studion, han pratar lite, lirkar lite och vips..nog sjutton petade han i sig nyponsoppan med dess biskvier, inte allt men en del. klart godkänt! Tack Danny!
"Jag är skitsur på morsan!"
"Jag hör vad du säger..kanske har du en poäng...,"
En helt okej vabdag. Glöm inte bort att rösta i melodifestivalen, på rätt låt vill säga! Även om det är flera månader kvar så pågår just nu webjokern för fullt, där man kan rösta på det bidrag man tycker ska gå vidare. En kommer att röstas ut varje dag fram till måndag. Klicka HÄR för att komma dit.
Hittills är 13 bidrag helt klara till melodifestivalen 2011, med artist. Denna lista kommer att fyllas på till det slutligen finns 32 bidrag klara.
"Desperados" - Pernilla Andersson
"E de fel på mig" - Linda Bengtzing
"En blick och något händer" - Lasse Stefanz
"Enemy" - Sara Lumholdt
"Ge mig en spanjor" - Babsan
"I'm in Love" - Sanna Nielsen
"In the Club" - Danny Saucedo
"Me and My Drum" - Swingfly
"My Heart is Refusing Me" - Loreen
"Social Butterfly" - Rasmus Viberg
"The Hunter" - Melody Club
"Tid att andas" - Simon Forsberg
"Try Again" - Dilba

God kväll på er!

5 kommentarer:

Vikkan sa...

Inte dåligt att få matningshjälp av Danny! Filmen var ju bäst!

Jag gillar Dannys kommentar: Vad duktig din mamma är på att laga mat. =)

Kram Vikkan

Jannicadahlstrom.blogspot.com sa...

hej hahah så sött får jag fråga en sak? om jag kan få lägga in den videon på min youtube sida?

Evelina sa...

Hej Tack tack snälla du för att du frågar, Jag skulle uppskatta om du inte gjorde det, men väldigt rart att du frågade. Men vill du länka kan du göra det.
Mvh Evelina

Maria sa...

Hej. har du nån youtube kanal?

Evelina sa...

Hej Maria, Nej det har jag inte.
Mvh Evelina