söndag 10 juli 2011

Ätit maskar..

Vi var hos grannen och frossade i goda bigaråer, fina mogna bigaråer..ända tills vi upptäckte att det var en eller till och med två små larver i en...två..tre...fyra...ja allihopa vi öppnade..
Efter detta inlägg kommer jag göra allt för att förpassa denna upplevelse långt bak i mitt minne, då tanken på detta gör att magen åker hiss. Ville bara hissa en varningens flagg, titta i era bigaråer, innan ni stoppar de i munnen! De må vara goda, för det var dessa, tro mig.Men..
"Men din magsyra har redan tagit hand om dem" säger Peter snällt.. Det spelar ingen roll, de 5 mm vita larverna med en svart prick i ena ändan är där, i min och barnens och din egna mage punkt.
Milos kommentar, när vi upptäckte fynden i varje bigarå "Jag älskar maskar!"

3 kommentarer:

Familjen Sundström sa...

urk... jag hade iaf turen att upptäcka den läskiga svarta mask som var i min stora felfria (trodde jag) jordgubbe jag tagit en tugga av, tur att masken var hel...
Efter Milos kommentar kom jag att tänka på låten "ingen tycker om mig, ingen vill ha mig för att jag äter mask. Långa och korta, smala och tjocka åå vad jag älskar mask"
// Sargit

MigränMamman sa...

Du, JAG vill kräkas och jag har inte ens ätit.......Tur jag är allergisk!!!!!

Kram

Evelina sa...

Haha Sargit...Jag har alltid sjungit den sången så här: "ingen tycker om mig, ingen vill ha mig för att jag ÄR en mask...Sjöng ju den bara som liten, men jag har tydligen sjungit fel! Haha!
Grannen hade googlat lite , berättade att det var en slags fluga som lägger äggen genom skalet när bigaråen är ett kart, sedan kläcks dessa innuti..mums..