tisdag 12 juli 2011

Första dagen på semsestern-Akuten

Semesterdagbok, Dag 2, Tisdag. Hej kära internetdagbok..Igår fick Bastian utslag, förmodligen av något han ätit. Kan det vara larverna som var i bigaråerna vi smällde i oss i söndags?, nej jag tror inte det. Kan det vara bigaråerna? Fast det kom ganska långt efter, måndags morse. Efter ett "utbrott" av utslag av denna karaktären:
över hela kroppen förutom i ansiktet, fötter och på ryggen, samt att dessa försvann i ett par timmar för att sedan blomma upp på liknande platser fast denna gången flammiga röda icke upphöjda fält, ringde jag 1177.
De beordrade oss att åka in till akuten. "Om andningen blir påverkad-ring 112 på en gång!" sa  sköterskan..Det fick pulsen att gå upp och jag blev aningen stressad.
Jag och Bastian packade in oss-åkte fort till akuten där jag passade på att i mitt adrenalinstinn, backa på en betongsugga. En buckla i plasten.f-n. Ok skit i bilen, nu ska barnet in.Väl inne fick vi "konstaterat" att det var "nässelutslag" förmodligen av något han ätit. Han (eller vi alla)är också förkylda. Bidragande orsak? Förmodligen. Vi fick utskrivet lite medicamenter.
Efter 2 dagars preparerande ser han ut så här, han har ingen feber och det verkar inte klia som tur är. Efter besöket gick utslagen ner, för att sedan återvända vid sänggående.

Glad prickigkorv
När vi vaknade i morse fanns inga fläckar eller utslag, men under loppet av 30 minuter, kom allt igen, idag även i ansiktet och öron. Lilla skrutten.

4 kommentarer:

Annapanna sa...

Men lilla vännen!! Kliar de? Ni har inte bytt solskydd eller nåt? Hoppas de ger sig av för gott nu!!!
Kramar till hela familjen!!!

Evelina sa...

Nej det verkar inte klia. Vi har faktiskt inget solskydd,när vi är här hemma, då vissa sorter verkar ha kliat i deras ögon, så det är det inte.. :-(
Kramm på er!

TvillingTur sa...

Hallå på dig / er...
Var så länge sen jag fick iväg en hälsning eller kommentar så jag borde skämmas. Det är otäckt det där innan man vet vad som står på med de små. Skönt att det inte var värre. Stackars liten, ändå. Hoppas han snart kryar på sig.

Önskar er alla en finfin sommar. Håll ut i alla faser o strapatser ni drabbas av. Vi känner emellanåt (rätt ofta) hur man får riktigt bita ihop o bara stå ut med galenskaperna hemma. Vilken turbulens det kan va... Gaaalet.

Hälsa Peter att hans "split my personality"-remix är så j**la bra! Går fortfarande varm i mina lurar.

Kram -tobias.

Evelina sa...

Tack snälla Tobias, alltid kul med kommentarer vet du, men känn inte skuld för att du inte kommenterar! Allt går i vågor, läsandet liksom bloggandet... :-)
Tack för dina ord! Jag ska hälsa Peter, då blir han glad, det vet jag,
Kram på dig!