fredag 15 juli 2011

Dag 5 på semestern

Äntligen lite semesterfeeling. Vi åkte in till skansen, trots regn, men efter en liten koll på vackertvader.se så sades det att det skulle klarna upp. Akvariet var vårt egentliga mål, samt en liten sväng på deras lilla tivoli. Barnen klappade ormen Snoddas, ingen ville ta på spindeln-kanske ärvt deras fars rädsla för dessa? Krokodiler, fiskar, slamkrypare, spindlar och apor beskådades. Det går fort att gå igenom, framförallt med två 3-åringar.
Det springs mest mellan alla terrarier/akvarier, tittas i max 5 sekunder, sedan vidare..
Att skansen väljer att göra en ombyggnation av hela lillskansen blir jag lite förundrad över, att detta ställe behövde en recover är inget att diskutera, men att man väljer högsäsongen för detta? Allt stängt där.
Efter lite glassfrosseri, åkte vi vidare in till city och strosade runt lite. Blev attackerade av hötorgets galna försäljare. Efter 3 stånd, valde jag en annan väg, jag tycker det bara är jobbigt när de skriker efter en att deras jordgubbar/kantareller minsann är till halva priset mot deras grannes.
Vi tog en lunch på ett Nachoställe, strosade vidare med tröttare och tröttare killar. Vi tog turen via Sveavägen och alla resebolag och fönstershoppade sistaminutenresor.. Jag kan fönstershoppa kläder, men att sukta efter en semesterresa via ett fönster är sådär. Jag vill inte fönsterhandla, jag vill bara handla.
Milo, Bastian, Lemur

En rumpnisse

Bastian och Milo
Det är bara lite prickar/nässelutslag kvar nu på Bastian, dessa har kommit och gått sedan i måndags men har i dag varit endast lite i ansiktet. Så¨skönt.

Inga kommentarer: